DAVID BOU |
13/09/2012
Les plantilles de les principals empreses públiques
ferroviàries estan cridades a una vaga de 24 hores el 17 de setembre.
Els sindicats del sector continuaran així les mobilitzacions contra les
mesures del Partit Popular, que van iniciar el 3 d'agost amb la primera aturada.
Les protestes afectaran, a tot l'Estat, als serveis d'ADIF (Administrador d'Infraestructures Ferroviàries), FEVE (Ferrocarrils Espanyols de Via Estreta) i Renfe Operadora. A Catalunya la vaga repercutirà al servei de Ferrocarrils de la Generalitat, així com Metro i Busos de TMB a l'Àrea Metropolitana de Barcelona.
La mobilització s'emmarca en el conflicte laboral que pateix el sector d'ençà que la ministra espanyola de foment, Ana Pastor, comuniqués el 15 de juliol als sindicats de la branca la intenció del Govern de Madrid d'engegar un procés de privatització dels serveis associats al transport ferroviari.
Així mateix, una de les exigències de les treballadores es la supressió del Reial Decret 20/2012, que elimina la paga extraordinaria del desembre o la part proporcional del sou fixe i obre la possibilitat de suspendre o modificar els convenis col·lectius i d'aplicar més retallades.
Cal destacar el matis de CCOO-Catalunya, que insta al Govern de la Generalitat a elevar un recurs d'inconstitucionalitat sobre el contingut del Reial Decret, apel·lant al dictamen que Consell de Garanties Estatutàries va pronunciar en contra del mateix.
Tanmateix, els sindicats es presenten a l'aturada amb propostes com la implementació o l'augment de l'impost de successions, de patrimoni i de societats, com a mesures alternatives a les polítiques de retallades de drets i salaris que, segons afirmen, “comporten més recessió i devaluen serveis públics en detriment dels ciutadans”.
Per escalfar la convocatòria de vaga, els sindicats amb representació al comitè d'empresa de Renfe Operadora i Adif -empreses que apleguen a 4000 treballadores a Catalunya-, han convocat, pel 14 de novembre, una concentració a dos quarts d'onze del matí a l'Estació de Sants de Barcelona.
Les treballadores d'autobusos tornen a la càrrega
La secció sindical de la CGT d'autobusos de Barcelona, la ACTUB (Associació de Conductors de Transport Urbà de Barcelona) i la Plataforma Sindical d'Autobusos (PSA), van registrar el 6 de setembre, tal i com estipula la llei, una convocatòria de vaga de 24 hores pel mateix dia que el sector ferroviari. Ho van fer com a mesura de pressió perquè es compleixi íntegrament el conveni, contra la “reducció de servei que la direcció de l'empresa aplica de forma encoberta” i el Reial Decret 20/2012 i per “acabar amb la repressió sindical i laboral contra la plantilla”. Aquest fet troba el seu màxim exponent en el cas d'Andreu Cabo, treballador acomiadat el passat mes de juny i del qual se'n exigeix la readmissió.
Text extret de La Directa
Les protestes afectaran, a tot l'Estat, als serveis d'ADIF (Administrador d'Infraestructures Ferroviàries), FEVE (Ferrocarrils Espanyols de Via Estreta) i Renfe Operadora. A Catalunya la vaga repercutirà al servei de Ferrocarrils de la Generalitat, així com Metro i Busos de TMB a l'Àrea Metropolitana de Barcelona.
La mobilització s'emmarca en el conflicte laboral que pateix el sector d'ençà que la ministra espanyola de foment, Ana Pastor, comuniqués el 15 de juliol als sindicats de la branca la intenció del Govern de Madrid d'engegar un procés de privatització dels serveis associats al transport ferroviari.
Així mateix, una de les exigències de les treballadores es la supressió del Reial Decret 20/2012, que elimina la paga extraordinaria del desembre o la part proporcional del sou fixe i obre la possibilitat de suspendre o modificar els convenis col·lectius i d'aplicar més retallades.
Cal destacar el matis de CCOO-Catalunya, que insta al Govern de la Generalitat a elevar un recurs d'inconstitucionalitat sobre el contingut del Reial Decret, apel·lant al dictamen que Consell de Garanties Estatutàries va pronunciar en contra del mateix.
Tanmateix, els sindicats es presenten a l'aturada amb propostes com la implementació o l'augment de l'impost de successions, de patrimoni i de societats, com a mesures alternatives a les polítiques de retallades de drets i salaris que, segons afirmen, “comporten més recessió i devaluen serveis públics en detriment dels ciutadans”.
Per escalfar la convocatòria de vaga, els sindicats amb representació al comitè d'empresa de Renfe Operadora i Adif -empreses que apleguen a 4000 treballadores a Catalunya-, han convocat, pel 14 de novembre, una concentració a dos quarts d'onze del matí a l'Estació de Sants de Barcelona.
Les treballadores d'autobusos tornen a la càrrega
La secció sindical de la CGT d'autobusos de Barcelona, la ACTUB (Associació de Conductors de Transport Urbà de Barcelona) i la Plataforma Sindical d'Autobusos (PSA), van registrar el 6 de setembre, tal i com estipula la llei, una convocatòria de vaga de 24 hores pel mateix dia que el sector ferroviari. Ho van fer com a mesura de pressió perquè es compleixi íntegrament el conveni, contra la “reducció de servei que la direcció de l'empresa aplica de forma encoberta” i el Reial Decret 20/2012 i per “acabar amb la repressió sindical i laboral contra la plantilla”. Aquest fet troba el seu màxim exponent en el cas d'Andreu Cabo, treballador acomiadat el passat mes de juny i del qual se'n exigeix la readmissió.
Text extret de La Directa
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada