8 de novembre del 2012

Ens preparem per la VAGA GENERAL!!!







 

 
14 DE NOVEMBRE VAGA GENERAL!!!
UNA LLUITA CAP A LA VAGA INDEFINIDA!!

Durant els 40 anys de falsa democràcia a l'Estat espanyol han tingut lloc 8 vagues generals, dues d'aquestes al 2012, una senyal ben clara de que ens neguem a vendre els nostres drets i la nostra vida a la dictadura de la banca. Exercim el dret a vaga general per denunciar les polítiques de la precarietat a mans dels governs de Mas i Rajoy i de demés púrria política, que seguint les directrius europees i del Fons Monetari Internacional, ens arrenquen els drets laborals i socials que tants anys van costar aconseguir als nostres avis i àvies, pares i mares.

Els moviments socials (de Sant Feliu) tot i rebutjar les accions del grans sindicats majoritaris, representats per cúpules que es lucren i caminen de la mà de la patronal, aprofitem aquesta convocatòria per sortir al carrer i assenyalar als culpables, a aquells que cultiven la misèria cada dia, aplicant reformes laborals que ens esclavitzen i reprimeixen, retallant en sanitat, educació, serveis socials, cultura, etc.

Assenyalem també a la BANCA com a principal culpable, mitjançant la seva especulació i les seves pràctiques recolzades per l'estat capitalista, que han robat i continuen robant a la població arreu del planeta. Avui es comptabilitzen més de 510 desnonaments diaris a l'Estat espanyol, mentre milers de persones afectades per les participacions preferents i pel deute subordinat, esperen que se'ls torni els estalvis de tota una vida, no oblidem ni perdonem que a l'Estat espanyol existeixin 5 milions d'habitatges buits. No més famílies al carrer!.

Avui, les 6 milions de persones sense feina de l'Estat espanyol representen el 25,8% de la població, mentre a països on la lluites socials estan a l'ordre del dia com a Grècia trobem un 25,5%, a Portugal un 15,7% i a Àustria un 4,4% d’atur.

Els moviments socials també sabem que una vaga general d'un dia no canvia les coses instantàniament , i és que la lluita per defensar els nostres drets és llarga i difícil, però no descansem i ens posicionem cada dia davant l'agressió que rebem per part dels poders polítics i de la dictadura capitalista.

Aquelles i aquells que no tenen una feina assalariada, també són eixos clau de la lluita. La vaga de consum, la vaga social, decidir com i quan volem invertir els pocs ingressos amb els que contem, és una forma de lluita. No compris, no consumeixis, deixa clar a la dictadura del capital que no volem un sistema que ens fa precàries.

14N vaga general social i de consum. Jornada de lluita per a tots i totes, apoderem-nos de les nostres vides i demostrem que no estem adormides. Lluitem cap a la vaga indefinida. Lluitem pels nostres drets.


6 de novembre del 2012

Una vaga per trencar el silenci

La Directa: http://www.setmanaridirecta.info/noticia/una-vaga-trencar-silenci

ÀLEX ROMAGUERA | 06/11/2012
Cinc treballadors de Telefònica van iniciar el 5 de novembre un dejuni indefinit a Barcelona en senyal de protesta per la situació de la qual és víctima un dels seus companys, en Marcos, a qui l’empresa va acomiadar després d’agafar la baixa per malaltia. Ara, Telefònica es nega a readmetre’l tot i les sentències que consideren nul·la i improcedent la mesura. Com a mostra de solidaritat amb en Marcos i amb altres afectades per situacions similars, els vaguistes aixequen la veu contra les polítiques de precarietat que aplica la multinacional des de fa anys. 

 Desenes de persones solidàries amb els vaguistes van fer un flashmob el 5 de novembre al Portal de l'Àngel  ALBERT GARCIA

Desenes de persones solidàries amb els vaguistes van fer un flashmob el 5 de novembre al Portal de l'Àngel ALBERT GARCIA

Tot i l’actual context de crisi, Telefònica ha presentat un benefici rècord de 2.800 milions d’euros, corresponent als primers nous mesos de 2012. Uns guanys que, tot i ser inferiors  als de 2011, la converteixen en l’empresa amb més superàvit de la història a l’Estat espanyol. Això ha fet que els consellers i els càrrecs directius s’hagin augmentat els sous de forma ininterrompuda els últims anys. Només se’ls han baixat un 20% aquest darrer semestre, però continuen sent desorbitats en relació als salaris dels empleats i empleades. Només el president cobra 150 vegades més que un treballador mitjà, sense oblidar la decisió de tres directius de repartir-se disset milions d’euros el 2011 i els incentius milionaris que perceben els grans accionistes. Al marge, és clar, de la renovació del duc de Palma i, fins fa poc, membre del consell d’administració de l’ens al Brasil, Iñaki Urdangarin, per una quantitat de 1,5 milions d’euros anuals i una indemnització de 4,5 milions d’euros en cas d’acomiadament.
Mentre això passa, des de 2011, la companyia aplica un Expedient de Regulació d’Ocupació (ERO) per suprimir 6.500 llocs de treball en tres anys, l’equivalent a un 20% de la plantilla a tot l’Estat. Aquest reajustament, que preveu la prejubilació a partir dels 53 anys, afecta sobretot la secció de telefonia fixa i Internet, per la qual treballen la majoria de les 32.000 persones que integren la plantilla de la multinacional a l’Estat. Una política destinada a maximitzar els beneficis amb el mínim cost possible, fet que provoca un greu deteriorament de les condicions laborals.
Abans de posar en marxa l’ERO, la direcció havia començat a practicar acomiadaments per baixa mèdica, acollint-se a l’article 52.d de l’Estatut dels Treballadors que van aprovar, el juliol de 2010, l’anterior govern del PSOE, la patronal i els dos sindicats majoritaris (UGT i CCOO) i que, entre altres coses, faculta les empreses per rescindir el contracte a un empleat si aquest s’absenta per malaltia. És el cas d’en Marcos, que va ser acomiadat per Telefònica el 4 de febrer de 2011 en virtut d’aquest supòsit. Tot i que, posteriorment, el jutjat contenciós número 4 de Barcelona i el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) han considerat, respectivament, nul·la i improcedent la mesura, l’empresa ha optat per ignorar l’auto judicial i acomiadar-lo de nou.

Involució laboral

Davant d’aquesta situació, en Marcos i quatre treballadors més pertanyents als sindicats Cobas i En Construcció han decidit iniciar una vaga de fam. “No tenim altre remei, després d’haver exhaurit totes les vies i que ens hagin ignorat”. Pels vaguistes, les mobilitzacions a Telefònica i altres empreses de telefonia no tenen possibilitat de prosperar. “Ni tan sols una vaga secundada per un 80% dels empleats faria moure la direcció, ja que les seves subcontractes garanteixen el funcionament del servei”. Tot i ser conscients de la duresa del dejuni –que serà supervisat per un equip de metges–, creuen que ha arribat l’hora de palesar “la injustícia que es produeix en moltes companyies del sector arran de les últimes reformes laborals”.
A Telefònica, la situació s’ha agreujat després que, el 2011, la direcció pactés amb les centrals UGT i CCOO i el sindicat corporatiu STC-UTS el polèmic ERO. Un expedient que va arribar quan ja s’estava aplicant l’article 52.d i amb el qual es “pretén coaccionar la plantilla amb l’objectiu d’induir-la a la baixa voluntària”, diuen els treballadors. Per a aquest col·lectiu, tot plegat ha dut a un enduriment de les condicions laborals a Telefònica, que s’ha caracteritzat per canvis sobtats de destí i normes que posen en risc la seguretat dels operaris. Amb aquestes polítiques –expliquen els empleats–, la multinacional intenta desfer-se de la plantilla fixa per subcontractar totes les feines a empreses deslocalitzades a països del Magreb i de l’Amèrica del Sud, on els salaris, el ritme i les condicions de treball són pèssimes.

L’últim altaveu

“La indefensió en què ens trobem és alarmant, ja que, mentre la direcció renova l’Urdangarin i altres persones imputades per delictes de corrupció i parla de preservar la presumpció d’innocència i la llibertat d’expressió, deixa un treballador sense feina pel fet d’estar de baixa”. D’aquesta manera, Telefònica ha creat una plantilla cada cop més envellida, amb una mitjana d’edat de 45 anys, ja que no hi entra gent jove des de l’any 1992. Al mateix temps, a través de l’ERO i de l’article 52.d, pressiona les treballadores perquè acabin marxant pel seu propi peu.
En aquest sentit, la vaga de fam té com a objectiu aconseguir que, en els casos d’acomiadament improcedent, sigui la persona treballadora i no l’empresària qui decideixi si percep la indemnització o s’acull a la readmissió. “És possible aconseguir-ho; hi ha convenis que ho estipulen i en algunes empreses ja s’aplica”, afirmen.
Els vaguistes criden al conjunt de la plantilla a solidaritzar-se amb en Marcos i amb els altres companys acomiadats. “Entenem que els treballadors de les subcontractes estan en una situació més vulnerable que la resta i això els impedeix comprometre’s en determinades lluites, però només podrem aconseguir que siguin readmesos a partir de la implicació col·lectiva”. Per ells, la vaga és la darrera oportunitat per despertar les consciències. “No sabem com en sortirem, però sí com hi entrem: amb la dignitat de defensar la classe treballadora i les generacions futures”.

27 d’octubre del 2012

Una acció de la PAH envolta la seu de Caixa Catalunya a Barcelona en solidaritat amb RodeaBankia de Madrid

REDACCIÓ DIRECTA | 26/10/2012
Desenes d'activistes de les plataformes de persones afectades per les hipoteques de Barcelona i municipis propers han participat aquest matí d'una acció anomenada Envolta Caixa Catalunya, en senyal de solidaritat amb l'acció Rodea Bankia, que des del passat dilluns 22 d'octubre ha esdevingut tot un símbol al centre de Madrid. A l'antiga seu de Caja Madrid del carrer Maestro Victoria de la capital espanyola fa 5 dies que hi fan guàrdia de manera ininterrompuda famílies i persones estafades per l'actual Bankia, ja sigui perque han perdut el seu habitatge o els seus diners. Tot va començar dilluns i malgrat que la policia ha identificat a totes i cadascuna de les persones que s'hi han sumat, mantenen la intenció de ser-hi –fins i tot optant per la vaga de fam– fins que s'escoltin i es facin realitat les seves demandes. Aprofiten les hores recollint signatures en suport a la Iniciativa Legislativa Popular que a partir del mes de febrer portarà al Congrés dels Diputats la proposta de la dació en pagament.

Manifestació des del Banc d'Espanya

A Barcelona l'acció ha començat a la seu del Banc d'Espanya del Portal de l'Àngel, i des d'allà s'ha anat en manifestació fins l'avinguda de la Catedral. L'acció ha consistit en el desplegament d'una pancarta –on es llegia el lema "El drama de les hipoteques. Prou d'abusos"– al voltant de la seu central de Caixa Catalunya, bloquejant-ne així els accessos. Malgrat que l'acció aquí no s'ha plantejat com a indefinida, algunes de les persones que denuncien l'entitat bancària, des de fa setmanes i de manera força regular passen hores i hores davant la porta principal de Caixa Catalunya mentre reparteixen octavetes i informen del seu cas. És per això que el nombre de guardes de seguretat a l'edifici s'ha incrementat ostensiblement des de fa mesos. Després de desconvocar l'acte s'ha fet una crida per tornar-hi avui divendres.

text extret de: www.setmanaridirecta.info 

24 d’octubre del 2012

El Baix Llobregat en lluita!!



POR DIGNIDAD, ¡HACIA A LA HUELGA GENERAL!

La clase trabajadora vive prisionera de una gran estafa. Nos quieren hacer creer que esta “crisis” la hemos creado entre todas/os, que habíamos vivido “por encima de nuestras posibilidades”, que tenemos que apretarnos el cinturón y trabajar más mientras cobramos y vivimos peor.

Pero siempre hemos estado en crisis, con la obligación de trabajar para sobrevivir. No viviremos para pagar enormes sueldos y privilegios a toda esa ralea que nos domina, que nos quiere controlar y que se atreven a darnos lecciones de moralidad y ética desde sus grandes mansiones, yates o desde sus poltronas en sus bien pagados puestos de directivos, enchufados, partidos políticos, iglesias y demás entes parasitarios que detentan el poder en este país y en todo el mundo.

Son necesarias las alternativas a sus delirantes y esclavistas planes para “salir de la crisis”. Para eliminar el paro y evitar que éste sea una amenaza constante, se hace imprescindible el reparto equitativo del empleo entre todos los trabajadores y trabajadoras con una reducción drástica de la jornada, es decir, que quien ahora trabaja lo haga durante menos horas, de modo que para mantener la producción, la Patronal se vea forzada a contratar a gente en paro. Por supuesto esta reducción de jornada no debe ir acompañada de reducción de salario.
Pero, ¿de dónde saldría el dinero para que no bajen los salarios? De los beneficios patronales y de dejar de ahogar a impuestos para que lo destinen a la clase política, sindical, militar, policial, eclesiástica, bancaria y a otros entes subvencionados…

Las grandes empresas anuncian sin ningún rubor sus cifras de beneficios que superan lo imaginable. Beneficios cosechados con nuestra explotación.
Hay que potenciar la reducción del ingente gasto en privilegios y prebendas de “la casta” política y empresarial. De la eliminación de los despilfarros de dinero público en obras y eventos faraónicos...LA LISTA DE AFRENTAS A NUESTRA DIGNIDAD Y A NUESTRAS VIDAS ES INTERMINABLE.

Sin embargo, de nada serviría todo esto si la clase trabajadora no tomamos conciencia de nuestra fuerza y nos planteamos una lucha total hasta conseguir nuestros objetivos, pues ellos no lo harán por nosotros.
Es necesaria la movilización constante para la consecución de mejoras en las condiciones del trabajo, de nuestras vidas y para la superación de un sistema económico fundamentado en la explotación, el endeudamiento permanente, la avaricia y la guerra.

¡ORGANÍZATE Y LUCHA!
Assemblea Baix Combatiu

10 d’octubre del 2012

Demà La Petita al Cinebaix!!!

Recordeu!! La Petita un any més al Cinebaix, ha organitzat el  passí del documental: "Indomables. Una historia de mujeres libres"  a les 20:30h.

Consulta: http://www.cinebaix.com/

US ESPEREM!!!!






7 d’octubre del 2012

120 anys del zoo de Barcelona, l'historia d'una presó per animals

Amb motiu del 120è aniversari del Zoo de Barcelona, a.DOC dedica un reportatge als abans coneguts com a “cases de feres”. Van néixer com a col·leccions privades d’animals no autòctons capturats en llibertat.
La seva exposició no dóna cap informació vàlida sobre la seva etologia, no ensenya ni educa al públic sobre cóm hauria de viure qualsevol animal en llibertat, no mostra la realitat del seu dia a dia amb totes les capacitats per desenvolupar, les seves necessitats, el seu comportament natural. No mostra cap respecte pels interessos dels animals.
Els neurocientífics reconeixen que tots els mamífers, les aus i moltes altres criatures tenen estructures nervioses que produeixen la consciencia. Això significa que els animals poden gaudir i patir. Encara que sigui una veritat incòmoda ja no la podem obviar durant més temps. Els animals senten, tenen consciencia i tenen interessos.

Pots veure el documental a: http://latele.cat/tvanimalista/adoc-de-l-altre-costat-de-les-reixes



6 d’octubre del 2012

NOU Contrainfos de la Tele.cat !!!


En aquest contrainfos parlem de les jornades davant del congrès i el parlament els passat 25,26 i 29 de Setembre, de la vaga general a Euskhadi el 26S, la linia d'alta tensió que passa per serra marina ( MAT ), les vagues d'educació.... I, a l'observador, CIUCENSURA, CAFEAMBLLET i la missa de la mercè.


http://latele.cat/contrainfos/contrainfos-19

2 d’octubre del 2012

Inauguració La Petita 2012: Jornada pel dret al propi cos.

Divendres 5 d'octubre a la Plaça de la Vila, acte d'inauguració de La Petita 2012, amb una jornada pel dret al propi cos.

19h Pintada de mural

20h Passi de Videoactius

21.30h Actuació de Fora de Text

Us hi esperem!